söndag 29 mars 2009

Mezzo di pasta



Jag gillar inte mitt nya jobb av följande anledningar:

 - Pasta innehåller för mycket kolhydrater.

 - Pasta är egentligen ingenting utan sin sås.

 - Pasta utger sig för att vara såväl billig studentmat som
    medelhavsgourmandi. Det är inte möjligt. 

 - Pasta inbjuder inte till några djupanalyser - varken lingvistiska eller andra. Pasta är pasta är pasta. Man kommer inte längre än så. Förutom om man adderar tomatsås för då blir det genast pasta pomodoro. Vilket ju är en tjusig aliteration.

Ni får ursäkta följande självgoda fråga, men finns det ingen som anser mig vara för välutbildad (jag menar välutbildad med tanke på att helt saknar utbildning) för att stå och sleva ostsås på en snabbmatskjedja förklädd till italiensk trattoria? Min chef anser mig inte vara tillräckligt välutbildad för jobbet. Det hoppas jag han har rätt i.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar