torsdag 28 maj 2009

Presque Rien - Francis Cabrel

Och se där, allt vad jag förmår göra
vind i koffertar av bambu
Delar av himmeln för att placera på dina ögonlock
och andra för att hänga kring din hals

Det är inget annat än vanlig himmel
blått som man ser överallt
Men jag har lagt dit all min förmåga
och hela vår historia där undertill


Du ser, det är nästan ingenting
Det är så lite
Det är som glas, det är knappt bättre
Du ser, det är nästan ingenting
Det är som en dröm
Som en lek
Tankar inneslutna i pärlor av klart vatten


Jag sänder dig hela dagar
katter placerade på knän
väggar täckta av de blommor du föredrar
och ljuset framförallt

Inget annat än lätt musik
en källa mellan två stenar
vitt linne under dina år av krig
det är allt vad jag förmår göra
det är allt

Du ser, det är nästan ingenting
Det är så lite
Det är som glas, det är knappt bättre
Du ser, det är nästan ingenting
Det är som en dröm
Som en lek
Tankar inneslutna i pärlor av klart vatten




Förstår ni nu varför jag tycker så mycket om Cabrel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar