torsdag 21 maj 2009

Une rencontre imprévue

- Jag hör att du är ifrån Skåne. Varifrån kommer du?
- Helsingborg. Och du själv?
- Jag är från Lund. Har du varit här länge?
- Det blir ett bra tag, sammanlagt. Är ni här på semester eller?
- Jag kommer hit ofta. Jag har en lägenhet här.
- Vardå?
- Rue Faubourg St-Antoine.
- Så härligt.

Tystnad. Glasservering.
 
- Det är konstigt. Men jag har en känsla av att jag känner igen dig.
- Du kanske har sett mig på Mysteriet på Greve Holm?
- Men då är det ju du Anna-Lena! Jag tyckte väl. Jag har bott i din lägenhet i Montmartre. Två veckor. När jag precis hade kommit till Paris. Jag är kompis med Frida Thomassen. Martin Svensson- ståuppkomikerns - dotter. 
- Där ser man. Honom fick jag precis ett sms av.
- Jag bara måste tacka dig, om än långt i efterhand. Det var den kanske finaste tiden i mitt liv.
- Vad sa du att du heter?
- Caroline.
- Det ska jag lägga på minnet. Jag kommer tillbaka igen i sommar och äter glass. Trevlig kväll. 


Tänk så länge jag velat möta och tacka. Ibland är livet bra oförutsebart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar